close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עצות לבחירת אדריכל לתכנון ועיצוב בית מסורתי - דתי

מערכת שורשיד כסליו, תשעב10/12/2011

בניית בית דתי מצריכה היערכות גם בנושא בחירת האדריכל ואנשי התכנון- קובץ עצות מעשיות בערוץ "דירה נאה"

תגיות:

כשמדובר על בית מסורתי- דתי הנדרש להתחשב לאופי ולצרכים הייחודיים של כל בני המשפחה, יש לקחת בחשבון כי העיצוב של החלל נדרש להיעשות בקפידה ותוך מחשבה תחילה על מנת שאכן המבנה יהיה פונקציונאלי לאורך זמן. מדובר במרבית המקרים בבית בו נהוג לארח אורחים בתדירות תכופה ונדרש להתאפיין בקווים נקיים וקלאסיים, כאשר בראש ובראשונה מתחשב בפרמטר הנוחות כמו גם בכל הקשור לעניין הפרטיות המתחייבת בבית. כל סוגיית עיצוב הבית נדרשת לקחת בחשבון צרכים ייחודים כמו למשל חלל מותאם וראוי בו ימוקם ארון ספרי הקודש, המשמשים את כלל דיירי הבית ברמה היומית, פינת אוכל מרווחת ונוחה לאירוח המשפחה ולארוחות משפחתיות שבועיות כולל שולחן רחב ונוח שיכול לשמש גם לצורכי לימוד. בנוסף גם מטבח מרווח ונוח הכולל אפשרות להפרדה בין חלב ובשר הכולל משטחים ייעודים לאזורים חלביים ובשריים ומקומות אחסון נפרדים. מבחינת הבניה עצמה, אמנם במרבית המקרים הדרישה היא שזו אינה תהיה מנקרת עיניים אך מחייבת הקפדה על איכות המוצרים ועל בניה בטיחותית, במיוחד כשמדובר בבית בו מתגוררים ילדים בגילאים שונים.

על מנת להשיג תוצאות משביעות רצון ולעיצוב בית שישדר אווירה נינוחה, חמימה ומשפחתית, ישנם הבוחרים לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע בתחום כדוגמת אדריכלים ומעצבי פנים, המתמחים בסגנון תכנון ועיצוב בהתאם לסגנון הנדרש. במידה ומדובר גם בתכנון מבנה הכרוך בהגשת בקשה להיתרי בניה שונים, יידרש לצורך המשימה אדריכל שיגיש את האישורים הנדרשים וייצג מול הרשויות המקומיות. להלן מספר דגשים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת אדריכל לתכנון ועיצוב הבית:

בחירת אנשי מקצוע לאחר קבלת המלצות
באופן כללי, בעת בחירת בעלי מקצוע מתחומים שונים, כדאי לנסות לאתר אנשי מקצוע שהתקבלו לגביהן המלצות מלקוחות מרוצים שיכולים להעיד על עיסתם (בדומה לדרישות לממליצים במסגרת מכרזים המבקשים הצעות לשירותים שונים בתחום תכנון ובניה). תוכלו להתרשם מבתים המעוצבים בסגנון הרצוי של אותם הלקוחות. במידה ולא הצלחתם להשיג המלצות ממכרים על אדריכל שביצע את עבודתו לשביעות רצון הלקוחות, חשוב לא לוותר על שלב ההמלצות בשלב מתקדם יותר ל הבחירה, לאחר שהתרשמתם לחיוב בעצמכם מבעל המקצוע. במקרה כזה, תוכלו לבקש ליצור קשר עם לקוחות מפרויקטים קודמים ומהם תוכלו לקבל משוב ולדלות את המידע החסר לגבי כל המעניין ורלוונטי מבחינתכם, כמו למשל עמידתו בלוחות הזמנים שהוגדרו בשלב התחלתי, יחסו לאורך כל התקופה המשותפת, סגנון עבודתו, מידת המקצועיות שלו וכן הלאה. כמו כן, המלצות מקצועיות על פעילותו המקצועית של האדריכל ניתן להשיג ממקורות מקצועיים כמו למשל אגודת האדריכלים, עמותת האדריכלים ומרכז האדריכל הישראלי.

התרשמות מקצועית ואישית
על מנת לאפשר התרשמות מקצועית מפרי עבודתו של האדריכל, תוכלו לקבל התרשמות ראשונית שכזו באמצעות גלישה לאתר הבית, המציגה מגוון עבודות במסגרת גלריית תמונות המוצגת באתר. גם במידה והסגנון אינו בהכרח זה המתוכנן בנדל"ן שלכם, התרשמות כזו תאפשר לכם לעמוד על מידת מקצועיותו הכללית של האדריכל. בנוסף, תוכלו להגיע להתרשם פרונטאלית מפרויקטים מסוימים שנראים לכם מעניינים מאחר ואין כמו מראה עיניים לשקף את סגנון ואיכות העבודה. לגבי התרשמות אישית מהאיש מאחורי המקצוע, חשוב לקבוע פגישה פרונטאלית מסודרת, בה תוכלו להכיר לעומק את בעל המקצוע, אופיו וכמובן גם לעמוד על הכימיה ביניכם ויכולת הפתיחות מבחינתכם שחיונית לשיתוף פעולה פורה ויעיל לאורך כל התקופה המשותפת. בפגישה זו תוכלו לבצע תיאום ציפיות ולהבהיר את הסתכלותכם על תפקידו בכוח מול שלכם ולבחון את נקודת ראייתו בהקשר. חשוב לוודא כי אתם מרגישים פתיחות מולו שתאפשר לכם להתייעץ ולהבהיר את כל הצרכים והדרישות האישיים שהכרחיים על מנת שהוא יוכל לתרגם מעשית את הבקשות לשפה תכנונית ועיצובית שתקדם את הפרויקט לשביעות הרצון שלכם. האדריכל מצידו צריך להכיר ולהבין את כל הצרכים השכיחים במגרש הביתי על מנת לתכנן את המבנה באופן המיטבי כך שיענה על הדרישות והצרכים הייחודיים. פגישה זו גם מאפשרת לבחון את אופיו ואת מידת סבלנותו ויחסי האנוש שלו מאחר והוא בסופו של דבר זה שייצג אתכם מול גורמים רשמיים יותר או פחות ויקדם את הנושאים הנדרשים לקידום, כך שמהותי שאופיו לא יהווה מכשול באף שלב שהוא בדרך.

סגירת פרטים וחתימה על חוזה אדריכלי
לאחר שבחרתם במועמד המתאים ביותר לתפקיד, חשוב לבצע תיאום ציפיות כללי ונקודתי הכולל את כל הפרטים החשובים- הגדולים לצד הקטנים. לא כדאי להשאיר דברים ברמת הבעל פה אלא להעלות הכל על כתב במסגרת חוזה אדריכלי ביניכם, המגדיר את כל השירותים שהאדריכל מחויב לספק לכם, כולל שכר העבודה שנסגר ביניכם, לוחות הזמנים ברורים ומוגדרים ותנאים להפרת חוזה לכל מקרה שיהיה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה